recuperare baza de date

Started by radita, Sep 24, 2009, 09:57 PM

Previous topic - Next topic

radita

Stimati administratori, va rog sa ma ajutati indicandu-mi pasii de urmat pentru recuperarea bazei de date a programului Icefact. In masura in care se poate as aprecia daca mi-ati raspunde urgent.
Concret, am un folder "Icefact.db" si programul Icefact, care din cauza ca mi-a fost reinstalat windows nu are nimic salvat in el, cum fac sa reintroduc baza de date in program?
Va multumesc.

Serghei

Inainte sa fie reinstalat windows-ul, ati facut cumva backup la baza de date? Sper ca da, altfel probabil datele sunt pierdute definitiv.

radita

am facut backup. Numai ca acum nu mai stiu cum sa procedez, eu nu ma prea pricep la calculatoare, si reinstalarea windows-ului n-am facut-o eu, insa am fisierele cu back-up-ul.

Serghei

Recuperarea este simpla in acest caz. Fisierul de backup este de forma backup-20090924-235119-icefact.db. Este suficient sa-l copiati in folderul icefact.db, peste fisierul original icefact.db (taiati partea cu backup-20090924-235119-, sa ramana icefact.db). Atentie, programul IceFact trebuie sa fie oprit in momentul operatiunii!

smarandaniel

Am aceasi problema.. in folderul din program files unde s-a instalat Ice Fact.. exista numai 3 fisiere : changelog, icefact, uninstall. Unde ar trebui sa gasesc folderul icefac.db ? Am o baza de date salvata.. insa nu stiu cum sa o utilizez. Cred ca ar trebui incorporata in program o functie care sa restabileasca baza de date dintr-un back up existent.
Multumesc anticipat pentru ajutor !

Daniel Smarandescu

Serghei

http://forum.icesoft.ro/index.php/topic,27.0.html

Posibil ca in viitor sa fie prevazuta o functie inversa celei de backup.

Serghei

Incepand cu versiune 0.9.9.3q (din data de 25-11-2009) exista functia de restaurare.

QuoteUnelte -> Restaurare

Atentie, restaurarea va suprascrie baza de date curenta. Folositi aceasta functie numai daca ati reinstalat sistemul de operare sau daca chiar stiti ce faceti!

dorinel

#7
buna ziua

am si eu o problema asemanatoare cu baza de date...
de curand sunt utilizator de IceFact, insa am instalat windows azi, dar nu am stiut despre optiunea lui de Backup.
problema este ca am folderele cu pdf urile create (facturi, avize, chitante) insa acum nu mi mai salveaza noile pdf uri in acele foldere, dar nici nu "vede" acele facturi create inainte de inst windows, ci doar pe cele create dupa inst windows pe care le pune direct in MyDocuments   :(

va rog sa ma ajutati, multumesc

Serghei

Daca nu ati salvat baza de date inainte de reinstalare, probabil baza de date a fost stearsa, din pacate.

Ca sa salvati PDF-urile in alt director decat My Documents, trebuie sa selectati calea unde sa fie salvate.

dorinel

Quote from: same on Jun 09, 2011, 08:12 PM
Daca nu ati salvat baza de date inainte de reinstalare, probabil baza de date a fost stearsa, din pacate.

Ca sa salvati PDF-urile in alt director decat My Documents, trebuie sa selectati calea unde sa fie salvate.

baza de date nu s-a shters in totalitate pentru ca exista "backup" uri mai vechi, insa nu sunt la zi    :(
nu exista posibilitatea sa editez personal acea baza de date ?  ???

iar in privinta caii unde salveaza PDFurile nu am gasit optiunea de schimbare in setarile programului [am instalata Versiune: 1.0.1.2
Platforma: Microsoft Windows (XP/Vista/7) Dimensiune: 1.43 MB ]  :-[

va multumesc.

Serghei

Quote from: dorinel on Jun 10, 2011, 10:38 AM
baza de date nu s-a shters in totalitate pentru ca exista "backup" uri mai vechi, insa nu sunt la zi    :(
nu exista posibilitatea sa editez personal acea baza de date ?  ???

Nu sunt foarte convins ca am inteles ce inseamna "sa editez personal".

Quote from: dorinel on Jun 10, 2011, 10:38 AM
iar in privinta caii unde salveaza PDFurile nu am gasit optiunea de schimbare in setarile programului [am instalata Versiune: 1.0.1.2
Platforma: Microsoft Windows (XP/Vista/7) Dimensiune: 1.43 MB ]  :-[

Am incercuit cu rosu campul in care se seteaza locul unde se salveaza fisierele pdf.

dorinel

QuoteNu sunt foarte convins ca am inteles ce inseamna "sa editez personal".

adica sa deschid eu pentru editare acea baza de date si sa modific un interval de serii de facturi sau chitante sau nume de fisiere astfel incat sa recunoasca programul facturile create la o data ulterioara celei in care a fost facut backup la baza de date.


QuoteAm incercuit cu rosu campul in care se seteaza locul unde se salveaza fisierele pdf.

initial am crezut ca acea rubrica este aferenta doar functiei de imprimare a documentelor (PDFurilor), nu si pentru salvarea lor.
multumesc.

Serghei

Quote from: dorinel on Jun 10, 2011, 12:02 PM
adica sa deschid eu pentru editare acea baza de date si sa modific un interval de serii de facturi sau chitante sau nume de fisiere astfel incat sa recunoasca programul facturile create la o data ulterioara celei in care a fost facut backup la baza de date.

Nu inteleg. Cum sa recunoasca programul facturile create ulterior? Cumva intrebati daca programul poate recunoaste ca facturi fisierele PDF? Nu, acest lucru nu este posibil. Datele despre facturi se afla in baza de date si nu au nici o legatura cu fisierele pdf (in acelasi fel in care programul nu poate recunoaste ca factura hartia pe care ati tiparit factura - puteti considera ca pdf-ul e un fel de hartie virtuala).

Quote from: dorinel on Jun 10, 2011, 12:02 PM
initial am crezut ca acea rubrica este aferenta doar functiei de imprimare a documentelor (PDFurilor), nu si pentru salvarea lor.
multumesc.

Printarea in pdf este echivalenta cu salvarea lor (pdf-ul fiind fisier).

dorinel

QuoteNu inteleg. Cum sa recunoasca programul facturile create ulterior? Cumva intrebati daca programul poate recunoaste ca facturi fisierele PDF? Nu, acest lucru nu este posibil. Datele despre facturi se afla in baza de date si nu au nici o legatura cu fisierele pdf (in acelasi fel in care programul nu poate recunoaste ca factura hartia pe care ati tiparit factura - puteti considera ca pdf-ul e un fel de hartie virtuala).

ma gandeam ca le poate recunoaste dupa numele PDFului (numar din data) si sa le afiseze cand se apasa butonul "luna curenta" sau "anul curent" pentru ca mie nu mi le mai afiseaza toate acolo   :(
si pentru asta vroiam sa intru in baza de date care contine detaliile astea (nr factura, data, valoare) sa le introduc manual acolo  :(

ok, oricum, acum am invatat despre functia "backup" si pe viitor voi avea grija sa o folosesc, cu toate ca ar fi foarte bine sa faca programul automat dupa fiecare modificare intervenita sau la un anumit interval de timp un astfel de backup.

QuotePrintarea in pdf este echivalenta cu salvarea lor (pdf-ul fiind fisier).

ok, multumesc pentru asistenta :)