Author Topic: Probleme baza de date  (Read 225 times)

PonoLiving

  • Newbie
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
Probleme baza de date
« on: July 14, 2017, 12:29:31 PM »
Buna ziua,

Problema este dubla :)

1. Am mutat softul pe noul laptop si nu mai am facturile vechi in soft. Din fericire nu erau multe si inca le am pe cele care s-au achitat, salvate intr-un folder. Cum as putea sa le recuperez, sau cum as putea sa le reintroduc in soft?

2. Problema mai mare este cu o factura anulata pe care nu am salvat-o in folder, care nu imi apare nici in soft si pe care mi-o cere contabila. Daca vreau sa fac o factura noua, programul imi incrementeaza numarul de unde ramasese, iar eu nu vad facturile anterioare, evident, nici pe cele anulate. Cum as putea sa recuperez sau sa reconstitui factura anulata?

Multumesc

Serghei

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 849
    • View Profile
Re: Probleme baza de date
« Reply #1 on: July 14, 2017, 12:32:57 PM »
1. Am mutat softul pe noul laptop si nu mai am facturile vechi in soft. Din fericire nu erau multe si inca le am pe cele care s-au achitat, salvate intr-un folder. Cum as putea sa le recuperez, sau cum as putea sa le reintroduc in soft?

Pe calculatorul vechi intrati in Unelte -> Backup si salvati baza de date pe un stick. Cu stick-ul mergeti pe calculatorul nou si restaurati baza de date folosind functia Unelte -> Restore.


2. Problema mai mare este cu o factura anulata pe care nu am salvat-o in folder, care nu imi apare nici in soft si pe care mi-o cere contabila. Daca vreau sa fac o factura noua, programul imi incrementeaza numarul de unde ramasese, iar eu nu vad facturile anterioare, evident, nici pe cele anulate. Cum as putea sa recuperez sau sa reconstitui factura anulata?

Probabil dupa operatiunea descrisa mai sus o sa va apara si factura anulată, cum este si in programul vechi.

PonoLiving

  • Newbie
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
Re: Probleme baza de date
« Reply #2 on: July 14, 2017, 12:45:51 PM »
Din laptopul vechi s-a sters toata informatia. O sa verific backup-ul, dar sunt sanse mici sa se fi salvat. Daca nu merge asa, ce pot sa fac? Sa reinstalez softul IceFact cu totul?

Serghei

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 849
    • View Profile
Re: Probleme baza de date
« Reply #3 on: July 14, 2017, 12:50:45 PM »
Daca ati sters informatia nu mai puteti face nimic. Reinstalati programul si continuati de unde ati ramas cu facturile.

PonoLiving

  • Newbie
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
Re: Probleme baza de date
« Reply #4 on: July 14, 2017, 02:34:32 PM »
L-am reinstalat si nu s-a schimbat nimic. Intru in program si nu vad facturile pierdute, iar numarul facturilor nu s-a resetat. Ce sa fac?

Serghei

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 849
    • View Profile
Re: Probleme baza de date
« Reply #5 on: July 14, 2017, 02:39:30 PM »
Reinstalarea programului nu are nicio legatura cu facturile pierdute. Este ca si cum v-ati astepta sa va recuperati documentele .xls reinstalând Excel-ul. Odata ce ati sters baza de date, nu mai puteti recupera facturile emise.

PonoLiving

  • Newbie
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
Re: Probleme baza de date
« Reply #6 on: July 14, 2017, 02:43:52 PM »
Evident, la asta ma asteptam si eu. Cu riscul de a ma repeta. Avem 2 tipuri de facturi:

1. Facturi intocmite pe laptul vechi care au fost pierdute la schimbarea laptopului.
2. Facturi intocmite pe noul laptop.

Am reinstalat IceFact pe noul laptop si imi apar facturile din categoria 2. :)
Ma asteptam ca IceFact sa se resetez astfel incat eu sa pot reconstitui toate facturile (1. + 2.)

Serghei

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 849
    • View Profile
Re: Probleme baza de date
« Reply #7 on: July 14, 2017, 02:49:51 PM »
Ar fi groaznic sa reinstalati programul si sa se stearga toate facturile :) Repet analogia, e cam si cum vi s-ar sterge absolut toate xls-urile din calculator daca ati dezinstala Excelul. IceFact este construit cu foarte mare grijă sa nu cumva sa se intample sa se stearga facturile din greseala. Imaginati-va ca exista utilizatori care folosesc IceFact de 10 ani si care au emis zeci de mii de facturi pana acum. Cum ar fi sa piarda absolut tot doar pentru ca au dezinstalat din greseala programul? :)

Nu, in cazul dvs trebuie sa procedati altfel. Presupun ca dvs doriti sa introduceti manual toate facturile pierdute. Intrati in Setari -> Factura, setati contorul de numare la 1 (sau ce numar aveti nevoie) si incepeti introducerea factulor din urma. Dupa ce ati terminat, intrati din nou in Setari -> Factura si aduceti numarul curent la valoarea actuala.